close

住對面的父子又吵架了,音樂開再大聲也抵擋不住怒罵的聲音。
"你以為你是誰的兒子","我願意當你小孩嗎"....
鄰居被噪音轟炸到,去勸架被用大砲攻擊轟一聲,氣走囉。
接連著我爆炸了,音樂開最大到被老媽罵。^^

以前的我很討厭我老爸,為何他跟我總是不對盤。
為什麼大人的話一定是對,完全遵守"大人的真理"就行。
小孩就是沒辦法做對的嗎,因此我要反抗。
想法觀念不同讓我們吵不下百遍,不講話鬥氣好久時間。
忘記關房間小燈,挨巴掌被罰跪一整晚。
反抗"老爸的真理"被球棍痛打,躲在堂哥身後還不放棄爭論。
父女吵架就是回家必做的功課,好可悲。

那時候不明瞭他背後扛著多少壓力...
仔細想以前逼著老爸改變的我也是有錯。
人總是會成長,慢慢去想改善彼此關係。
上大學離開家,與家人相處時間短暫,學會珍惜彼此。
下午老爸問我在做什麼,沒好好準時吃飯,特地拿蜜棗給我吃。
很高興我們漸漸學會關心對方。

I Carry Your Heart With Me   by e. e. cummings
I carry your heart with me (I carry it in my heart)
I am never without it
(anywhere I go you go、my dear; and whatever is done
by only me is your doing、my darling)

I fear
no fate (for you are my fate、my sweet)
I want no world (for beautiful you are my world、my true)
and it's you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life; which grows
higher than the soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that's keeping the stars apart

I carry your heart (I carry it in my heart)


偷穿高跟鞋中卡麥蓉狄亞最後唸的詩I Carry Your Heart With Me

arrow
arrow
    全站熱搜

    ntsuyoshi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()